Galite mokėti privačiam asmeniui už valymą, sodo priežiūrą ar kitus smulkius darbus namuose. Prieš mokėdami turite patikrinti sąlygas, bendrą metų sumą ir darbo užmokesčio deklaravimo tvarką. Mažas atlygis automatiškai nepanaikina kitų darbdavio pareigų.
Kada taikoma darbo namuose tvarka?
Tvarka gali būti taikoma darbui jūsų namuose arba vasarnamyje, pavyzdžiui, valymui, sniego kasimui ir sodo priežiūrai. Pagalbą perkate kaip privatus asmuo. Sutartis taip pat turi būti sudaryta su privačiu asmeniu, o ne įmone. Žr. Skatteetaten, Mokesčių administracijos, apmokamo darbo namuose apžvalgą.
Kad ši tvarka būtų taikoma, darbą atliekantis asmuo negali vykdyti verslo toje pačioje srityje kaip užduotis. Todėl valymo įmonė negali paversti savo užsakymų privačiais smulkiais darbais darbuotojams. Darbui naujame būste, kol dar nepradėjote jo naudoti, tvarka netaikoma. Tas pats galioja darbo užmokesčiui, kuris suteikia jums verslo išlaidų atskaitymą. Žr. Skatteetaten sąlygas.
Šis gidas skirtas įprastiems smulkiems darbams namuose. Privačiai vaikų priežiūrai taikomos atskiros taisyklės. Atleidimas nuo darbdavio įmokos taikomas vaikams, kuriems metų pabaigoje dar nėra 12 metų, arba kuriems ypač reikia globos ir slaugos. Tokiems mokėjimams naudokite Skatteetaten vaikų priežiūros instrukciją.
Kuo skiriasi 6 000 ir 60 000 kronų ribos?
6 000 kronų susijusios su atlyginimą gaunančio asmens mokesčiu. 60 000 kronų susijusios su namų ūkio darbdavio įmoka. Arbeidsgiveravgift yra įmoka, kurią darbdavys moka papildomai prie darbo užmokesčio.
| Riba per kalendorinius metus | Ką skaičiuojate? | Ką reiškia riba? |
|---|---|---|
| Iki 6 000 kronų imtinai | Mokėjimą vienam asmeniui, paprastai iš viso namų ūkio | Tenkinant sąlygas darbo užmokestis neapmokestinamas ir jo paprastai nereikia deklaruoti. |
| Daugiau nei 6 000 kronų | Visų metų mokėjimus tam asmeniui | Visa suma apmokestinama ir turi būti deklaruota, įskaitant ankstesnius mokėjimus. |
| Iki 60 000 kronų imtinai | Visus namų ūkio mokėjimus už įprastą darbą namuose | Tenkinant sąlygas atleidžiama nuo darbdavio įmokos. |
| Daugiau nei 60 000 kronų | Visus bendrus namų ūkio mokėjimus | Darbdavio įmoka nuo visos sumos, ne tik ribą viršijančios dalies. |
Paprastai du to paties namų ūkio nariai negali tam pačiam asmeniui sumokėti po 6 000 kronų ir laikyti abiejų mokėjimų neapmokestinamais. Žr. Skatteetaten 6 000 kronų ribos paaiškinimą.
Į 60 000 kronų ribą įskaičiuojamas pinigais mokamas darbo užmokestis, atostoginiai, ligos išmokos ir nemokamo maisto bei būsto vertė. Riba yra bendra namų ūkiui, o ne kiekvienam darbuotojui. Mokėjimai, mažesni nei 6 000 kronų, taip pat įskaičiuojami. Atleidimas nuo įmokos numatytas Lov om folketrygd (folketrygdloven) 23-2 paragrafe, socialinio draudimo įstatyme Lovdata, kur skelbiami įstatymų tekstai.
Kada galite naudoti supaprastintą a-melding?
Tenkinant sąlygas naudokite Forenklet a-melding for lønnet arbeid i hjemmet, supaprastintą apmokamo darbo namuose deklaraciją. Ji institucijoms praneša apie darbo užmokestį ir išskaičiuotą mokestį. Tais pačiais metais darbdaviu turi būti nurodytas tik vienas namų ūkio narys. Visiems atlyginimą už darbą namuose gaunantiems asmenims taikykite tą pačią deklaravimo tvarką.
Jei jau žinote, kad bendros metų išmokos viršys 60 000 kronų, turite naudoti įprastą tvarką. Žr. Skatteetaten apie tai, kas gali naudoti formą.
Supaprastinta deklaracija gali apimti nemokamą maistą ir būstą. Jei papildomai mokate išlaidų kompensaciją, pavyzdžiui, už automobilį, arba suteikiate kitų naudų, turite naudoti įprastą tvarką. Atleidimas nuo darbdavio įmokos vis tiek gali galioti, jei bendras darbo užmokestis, išlaidų kompensacijos ir kitos naudos neviršija 60 000 kronų. Skatteetaten sąlygos paaiškina šį skirtumą.
Kaip išskaičiuoti mokestį ir pateikti deklaraciją?
Prieš išmokėdami darbo užmokestį išskaičiuokite mokestį pagal asmens skattekort arba frikort, mokesčių arba atleidimo nuo išskaičiavimo kortelę. Mokesčio išskaičiavimas dar vadinamas forskuddstrekk. Frikort gali lemti nulinį išskaičiavimą, tačiau nepanaikina pareigos deklaruoti darbo užmokestį virš 6 000 kronų. Žr. Skatteetaten supaprastintos deklaracijos ir išskaičiavimo instrukciją.
Prieš atidarydami formą paruoškite informaciją:
- Darbdavio numeriu naudokite savo fødselsnummer, nacionalinį asmens numerį, o ne savo įmonės organizacijos numerį.
- Nurodykite darbuotojo vardą, pavardę ir fødselsnummer arba d-nummer.
- Įrašykite darbo laikotarpį, išmokėjimo datą ir darbo užmokestį prieš mokesčio išskaičiavimą. Įtraukite atostoginius ir atitinkamas naudas.
- Nurodykite išskaičiuotą mokestį kronomis. Patikrinkite informaciją ir pateikite darbo užmokesčio išmokos deklaraciją.
Pateikę gausite mokėjimo informaciją su KID, mokėjimo identifikatoriumi, ir sąskaitos numeriu. Šią informaciją naudokite mokėdami išskaičiuotą mokestį.
Koks deklaravimo ir mokėjimo terminas?
Supaprastintą deklaraciją pateikite ne vėliau kaip pirmą darbo dieną po darbo užmokesčio išmokėjimo. Pagal šią tvarką toks pat terminas taikomas išskaičiuoto mokesčio ir galimos darbdavio įmokos sumokėjimui. Darbo diena čia yra įprasta darbo diena, ne savaitgalis ar šventė. Žr. Skatteetaten terminus privačiam darbui namuose.
Praktiška deklaraciją pateikti ir išskaičiuotą mokestį sumokėti tą pačią dieną kaip darbo užmokestį. Po pateikimo nepridėkite dar vienos mokėjimo dienos. Taisyklės patikrintos pagal 2026 metų spalio 7 dienos padėtį.
Ką daryti, jei metų mokėjimai padidėja?
Stebėkite sumas po kiekvieno mokėjimo. Jei tam pačiam asmeniui iš pradžių mokate 4 000 kronų, o vėliau 3 000 kronų, visa metinė 7 000 kronų suma apmokestinama ir turi būti deklaruota. Pareiga pranešti visą sumą numatyta skatteforvaltningsforskriften 7-2-1 paragrafe, mokesčių administravimo taisyklėse Lovdata.
Jei teisėtai pradėjote naudoti supaprastintą deklaraciją, tačiau namų ūkis vėliau peržengia 60 000 kronų ribą, ją naudokite iki metų pabaigos. Turite perskaičiuoti darbdavio įmoką nuo visų atitinkamų metų darbo užmokesčio išmokų, taip pat ankstesnių. Tai skiriasi nuo atvejo, kai nuo pat pradžių žinote, kad riba bus viršyta. Skatteetaten supaprastintos deklaracijos instrukcija paaiškina taisyklę.
Kokius dokumentus saugoti?
Darbuotojui duokite kiekvienos deklaracijos kopiją. Savo deklaracijas saugokite kaip dokumentaciją penkerius metus. Kopijos naudojamos darbo užmokesčiui ir mokesčiui patikrinti. Supaprastintoje tvarkoje atskiros metinės darbo užmokesčio suvestinės nereikia.
Jei pateikėte klaidingą informaciją, pateikite pakeičiančią deklaraciją. Joje turi būti visi galiojantys duomenys, įskaitant nekeičiamus. Nesiųskite tik skirtumo. Vadovaukitės taisymo skyriumi Skatteetaten formos puslapyje.
Ar taip pat turite darbdavio atsakomybę?
Taip, galite turėti kitų pareigų nei mokesčiai ir deklaravimas. Reguliarus valymas sutartomis dienomis gali būti darbo santykiai. Atsitiktinės vienkartinės užduotys vertinamos kitaip. Šis skirtumas gali, be kita ko, nulemti teisę į atostoginius ir ligos išmokas, tačiau savaime nekeičia mokesčių ir įmokų ribų. Žr. Skatteetaten kitų darbdavio pareigų apžvalgą.
Darbo santykiams, kuriuos apima Forskrift om arbeid i arbeidsgivers hjem og husholdning, darbo darbdavio namuose ir namų ūkyje taisyklės, rašytinė darbo sutartis turi būti sudaryta ne vėliau kaip darbo pradžioje. Taisyklės netaikomos, kai sutartas ir faktinis darbo laikas yra trys valandos per savaitę arba mažiau, skaičiuojant keturių savaičių vidurkį. Ši išimtis nereiškia, kad dingsta visos mokestinės ar kitos pareigos. Žr. taisykles Arbeidstilsynet.
Prieš darbo pradžią išsiaiškinkite darbo santykius ir saugų darbų atlikimą. Arbeidstilsynet, Darbo inspekcija, konsultuoja apie privačių darbdavių atsakomybę. SamfunnPrep galite skaityti apie nedeklaruotą darbą, laisvai samdomą darbą ar individualią įmonę ir rasti praktinių įrankių.



